Τρίτη 17 Μαΐου 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΦΙΝΛΑΝΔΟΥ ΜΑΘΗΤΗ


Φίλε μου Marcus,
Διάβασα ότι μαθαίνεις αρχαία ελληνικά, τη γλώσσα του πολιτισμού που ένωσε όλη την ανθρωπότητα -ίσως σε λίγα χρόνια τα παιδιά μου να μαθαίνουν φινλανδικά- τη γλώσσα του πολιτισμού που για να προοδεύσει απομόνωσε τους υπόλοιπους κατοίκους του πλανήτη με τα κινητά τηλέφωνα. Διαβάζω επίσης ότι έχετε τεράστια ποικιλία επιλογών στην αναζήτηση εργασίας -κάποιο επάγγελμα που να μην λαμβάνεις διαταγές υπάρχει έτσι ώστε να διευρύνεις τους ορίζοντες σου; Επίσης διαβάζω ότι το εκπαιδευτικό σας σύστημα λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένη μηχανή - και τα εργοστάσια που έχουν απομείνει στη χώρα μου με τον ίδιο τρόπο δουλεύουν. Οι μηχανές τους δουλεύουν όπως οι μαθητές στη χώρα σου!
Το ότι είσαι συμμαθητής με την κόρη του πρωθυπουργού σου και το παιδί του ιδιοκτήτη της ΝΟΚΙΑ με κάνει να ανατριχιάζω! Εγώ είχα συμμαθητές παιδία που πληρώνουν τα σπασμένα των γονιών των συμμαθητών σου λόγω των πάρε-δώσε που έχουν με τους πολιτικούς μου! Χαίρομαι που διαβάζω ότι παρακινείτε τους αδύναμους μαθητές! Νομίζω ότι έχετε ξεχάσει όμως αυτή σας την αρετή και δεν έχετε κουράγιο να παρακινήσετε τις αδύναμες οικονομίες!
Μην ανησυχείς που δεν υπάρχει ενδοσχολική βία στη χώρα σου - αν και τα δικά μας σχολεία αποτελούνταν από καλοκουρδισμένα ρομπότ χωρίς δίψα για ζωή και παιχνίδι, ούτε και εμείς θα είχαμε! Τα λόγια του καθηγητή σου δε συμβαδίζουν με την εκπαίδευση που λαμβάνετε και για το λόγο αυτό σου μιλάει για τους προγόνους μου και τι είπαν πριν 2.500 χρόνια. Έχετε ακόμα δρόμο...
Επέτρεψέ μου να σου περιγράψω τις δικές μας ημέρες...
Στις 8 και 15 κάναμε προσευχή στο προαύλιο όλοι μαζί και ευχαριστούσαμε το Θεό που ξυπνήσαμε και τον παρακαλούσαμε να μας πάει καλά η μέρα. Απ’ ότι καταλαβαίνεις δεν είναι τόσο απρόσωπα τα πράγματα σε εμάς, γιατί λέμε και μια καλημέρα πριν το μάθημα. Οι τάξεις μας είναι παλιές, αλλά δε μας πείραζε καθόλου, διότι πηγαίναμε για να μορφωθούμε και όχι επίσκεψη! Μικροσκόπιο είδα πρώτη φορά στη ζωή μου, όταν πέρασα στο Πανεπιστήμιο και είδα για πρώτη φορά ζωντανά αυτά που τόσα χρόνια σα παιδί φανταζόμουν -αλήθεια έχετε καθόλου φαντασία;
Φαγητό δεν τρώγαμε στο σχολείο, διότι οι μαμάδες μας, παρά την κούραση τους, πάντα είχαν το πιάτο με το ζεστό φαγητό να μας περιμένει μόλις τελειώσει το μάθημα!
Πιστεύεις ότι το να αντιγράφει κάποιος είναι μεγάλη ντροπή! Και εγώ το ίδιο πιστεύω γι’ αυτό σε παρακαλώ μην αντιγράφεις τους προγόνους μου, κάθε φορά που βλέπεις τα όμορφα κτήρια σας να ευχαριστείς τους αρχαίους Έλληνες, τους προγόνους μου δηλαδή, που χάρη στις ιδέες τους κατάφερες να μένεις σε σπίτι και όχι σε ιγκλού! Εμάς οι δάσκαλοι μας έλεγαν να ευχαριστούμε το Θεό που γεννηθήκαμε σε αυτή τη χώρα και όχι σε κάποια βορειοευρωπαΐκη, ώστε να τελειώνουμε τη δουλεία και να πίνουμε μέχρι την επόμενη μέρα. Αλήθεια, πόσες φορές δεν άνοιγε η πόρτα του σπιτιού σου γιατί κάποιος μεθυσμένος κοιμόταν από έξω; Πόσες φορές έτυχε να πάρεις το μετρό και να ξεράσει κάποιος μπροστά σου; Οι πρόγονοι μου βασίστηκαν στην ευγένεια, την ομαδικότητα, το φιλότιμο και την αξιοπρέπεια. Γνωρίζεις κάποιο από αυτά;
Γιατί δεν έχεις κινητό; Έχεις φίλους να μιλήσεις; Ο μπαμπάς σου καλά κάνει και έχει ένα παλιό τζιπ! Και σε εμάς στα χωριά οι πιο πολλοί έχουν παλιά τζιπ, γιατί έχει χωματόδρομους! Αλήθεια πως μπορείς και μιλάς για πολιτισμό όταν κυκλοφορείς σε χωματόδρομους;
Εμείς δε βλέπαμε τηλεόραση, αλλά περνούσαμε πιο δημιουργικά για την ηλικία μας τις ώρες μας. Παίζαμε ομαδικά αθλήματα, ερχόμασταν σε επαφή με άλλα παιδιά! Τον Ολυμπιακό δεν τον ξέρεις, γιατί δεν ασχολείσαι με τον αθλητισμό. Αν σου μιλήσει κάποιος για ολυμπιάδα το πιο πιθανό είναι να σου έρθει στο μυαλό η ολυμπιάδα προγραμματιστών (δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι τέτοιο). Ίσως ξέρεις τον Άρη Θεσσαλονίκης όμως! Έπαιζε και ο Χάνο Μοτολα! Φινλανδός, αλλά ήταν παίκτης ενός αθλήματος, που λέγεται καλαθοσφαίριση ή αλλιώς basketball και μάλλον δεν τον γνωρίζεις.
Αλήθεια, εσύ έρχεσαι στη χώρα μου τα καλοκαίρια για να αρμέξεις ήλιο και να γευτείς τις θάλασσες μας! Γιατί όμως δε σέβεσαι τον όποιο πολιτισμό μου και μεθοκοπάς και με κάνεις να σε κατηγορώ αυτή τη στιγμή; Εγώ ήρθα ποτέ στη χώρα σου να σου ταράξω την ηρεμία σου; Πήγα στο Ροβαννιέμι να με γδάρουν οικονομικά και δεν είπα κουβέντα, σηκώθηκα να ξαπλώσει ο μεθυσμένος στο μετρό και να ξεράσει στα πόδια μου και δεν είπα τίποτα, γελούσα με τους συγγενείς μου σε μία παμπ και με κοιτούσαν περίεργα και δεν είπα τίποτα!
Εν κατακλείδι, φίλε μου Φινλανδέ, δε μετανιώνω σε καμία περίπτωση για τη χώρα πού γεννήθηκα! Αμφιβάλλω, εάν θα διαβάσεις την απάντηση μου, διότι θα είσαι κλεισμένος σε ένα εργαστήριο και θα δαγκώνεις με αγωνία τη γλώσσα σου για να βρεις την κατάλληλη ανάλυση στο μικροσκόπιο! Θέλω να σου πω ότι έχω βουτηγμένα τα πόδια μου στην άμμο, το αεράκι κουνάει απαλά τις τρίχες των ποδιών μου και πρέπει να τελειώσω αυτό το γράμμα, γιατί το καλοκαίρι άρχισε στην χώρα μου και θα πάω να κάνω μία βουτιά στην πεντακάθαρη θάλασσα με την ησυχία μου γιατί σε λίγο καιρό θα έρθουν οι τουρίστες και θα γεμίσουν τις παραλίες με δείγματα των πολιτισμών τους!
Χαιρετίσματα Μαρία και Maurizio στο όμορφο Helsinki!! Σας περιμένουμε!!
Ανδρέας - Νατάσσα - Δέσποινα - Αχιλλέας – μπέμπης.


http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/05/blog-post_4170.html?spref=fb

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου