Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΕΛΛΗΝΑΣ



Προς τους αφεντάδες αυτού του τόπου:
Γεννήθηκα Έλληνας, σε τόπο σκληρό, αλλά πανέμορφα περήφανο.
Μου μάθατε τις Θερμοπύλες και ότι των τριακοσίων το αίμα κυλά στις φλέβες μου.
Μου μάθατε ότι ποτέ δεν γονάτισα να προσκυνήσω κατακτητές, ακόμα και όταν η σούβλα τους διαπερνά το Διάκο που έχω κληρονομήσει.
Μου μάθατε ότι στη στεριά δεν ζει το ψάρι.
Μου μάθατε ότι ο Καπετάν Θόδωρος όρθιος κοιτούσε τους Θεούς στα μάτια. Και ήταν Έλληνας, σαν και μένα.
Μου μάθατε ότι το ΟΧΙ είναι η απάντηση σε όποιον θέλει τον τόπο μου.
Στα δεκαεπτά μου, προσκύνησα στον Όλυμπο και στα είκοσί μου ο Αχέροντας μου έδειξε πως είναι οι πύλες του Άδη.
Ο Αριστοτέλης, ο Πυθαγόρας, ο Ηράκλειτος, ο Σεφέρης, ο Ελύτης, ο Καζαντζάκης, δάσκαλοι μας σοφοί, που μας πήγαν ένα βήμα παραπέρα από την απλή ζωή. Έλληνες και αυτοί.
Γεννήθηκα Έλληνας, κάτι που εσείς οι αφεντάδες ίσως δεν ξέρετε τι σημαίνει. Σήμερα με την πένα μου και αύριο με ό,τι έχω, ορκίζομαι να κάνω το χρέος μου. Γιατί των εχθρών τα φουσάτα που περάσαν, εσείς μου το μάθατε στο στρατό.

Δημήτρης Νομικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου