Δευτέρα 25 Απριλίου 2016

«ΦΑΛΚΟΝΕΡΑ». ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΜΕ 277 ΝΕΚΡΟΥΣ.


Η ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ, ΠΟΥ ΤΟ ΦΟΡΤΗΓΟ ΤΟΥ ΕΣΠΑΣΕ ΤΗΝ ΜΠΟΥΚΑΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ». «ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΔΕΣΕΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ», ΔΗΛΩΝΕΙ.

 

Το 1966 έγινε ένα από τα μεγαλύτερα ναυάγια στη χώρα μας. Το πλοίο ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ βυθίστηκε κοντά στη βραχονησίδα Φαλκονέρα και περίπου 277 άνθρωποι πνίγηκαν, αν και ποτέ δεν έγινε γνωστός ο ακριβής αριθμός των νεκρών. Ήταν μια εποχή που οι επιβάτες δεν ήταν όλοι γραμμένοι σε μια λίστα επιβατών. Μάλιστα σε αυτόν τον αριθμό δεν προσμετρούνται οι τσιγγάνοι και οι φυλακισμένοι που ήταν στο πλοίο. Το επιβατηγό ήταν ιδιοκτησία της εφοπλιστικής εταιρείας Τυπάλδου και είχε μετασκευαστεί λανθασμένα με αποτέλεσμα να χάσει το κέντρο βάρους. Συγχρόνως λίγο πριν από τον απόπλου ανέβηκε ένα φορτηγό-ψυγείο με πορτοκάλια 5 τόνων, αν και ο λιμενάρχης είχε αντιρρήσεις λόγω του βάρους του. Το πλοίο δεν δέθηκε σωστά από τα έξι σημεία που διέθετε πύρους και δεν τηρήθηκε κανένας κανόνας σωστής επιβίβασης. Έτσι, κατά τη διάρκεια θαλασσοταραχής που έφθασε τα 8 μποφόρ, το όχημα παρασύρθηκε κάθετα στο γκαράζ με αποτέλεσμα να πέσει με δύναμη πάνω στην μπουκαπόρτα και να την καταστρέψει. Ένα άνοιγμα 17 μέτρων άφησε εκτεθειμένο το πλοίο στην ορμή της θάλασσας. Σε λίγα λεπτά είχε βουλιάξει. Το πλήρωμα οριακά πρόλαβε να εκπέμψει SOS και να δώσει το στίγμα του στο Μυρτώο Πέλαγος. Από τους ελάχιστους που σώθηκαν  ήταν ο οδηγός του φορτηγού, που φυσικά δεν είχε καμία ευθύνη για το δυστύχημα.
Αν και αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας και ομιλίας, ο Μιχάλης Καστρίτσης το 2004 δέχτηκε να μας περιγράψει τι συνέβη με το μοιραίο όχημα. Περιέγραψε πως φορτώθηκε πρόχειρα στο γκαράζ και δεν ακινητοποιήθηκε το φορτίο, με αποτέλεσμα η κακοκαιρία να το ρίξει πάνω στην μπουκαπόρτα και να ανοίξει! Ο ίδιος πάντως, μετά το ναυάγιο, ταλαιπωρήθηκε αφάνταστα και οδηγήθηκε σε δεινή οικονομική κατάσταση.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου