Πέμπτη, 21 Απριλίου 2016

«ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΡΟΖΜΑΡΙ». ΤΟ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ ΤΟΥ ΠΟΛΑΝΣΚΙ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΚΑΤΑΡΑ.


ΟΙ ΞΑΦΝΙΚΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΑΝΣΚΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΤΑΝΙΚΗ ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΑΝΣΟΝ  

Το Μωρό της Ρόζμαρι ήταν ένα από τα θρίλερ που τρόμαζαν χωρίς να δείχνουν αίμα, τέρατα ή μανιακούς δολοφόνους. Ο σκηνοθέτης Ρόμαν Πολάνσκι κατάφερε να δημιουργήσει μία υποβλητική ατμόσφαιρα χωρίς να καταφύγει στα γνωστά «κλισέ» των θρίλερ και ίσως γι’ αυτό, σχεδόν πενήντα χρόνια από την πρώτη προβολή της, παραμένει μία από τις κλασικές ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου.
Το σενάριο βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο του Ίρα Λέβιν. Ο παραγωγός της ταινίας, Γουίλιαμ Καστλ, αγόρασε τα δικαιώματα του βιβλίου πριν ακόμα κυκλοφορήσει στα βιβλιοπωλεία, χωρίς να το έχει διαβάσει ο ίδιος. Όπως αποδείχτηκε, τα ένστικτά του τον οδήγησαν στην επιτυχία.
Η πλοκή ακολουθεί ένα νεαρό ζευγάρι, τη Ρόζμαρι, και τον σύζυγό της, Γκάι, που μετακομίζουν σε ένα διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη και αποφασίζουν να αποκτήσουν παιδί. Η Ρόζμαρι μένει έγκυος μετά από μία μυστηριώδη νύχτα όπου είχε χάσει τις αισθήσεις της και μετά από εννιά μήνες επεισοδιακής κύησης, φέρνει στον κόσμο το παιδί της. Μόνο που πατέρας του παιδιού, όπως όλα δείχνουν, δεν είναι ο Γκάι, αλλά ο Σατανάς. Το σενάριο ακολουθούσε πιστά το βιβλία για τον απλούστατο λόγο ότι ο Πολάνσκι δεν γνώριζε ότι μπορούσε να προσθέσει και δικές του πινελιές.
Τον Γκάι υποδύθηκε ο ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτης και ηθοποιός Τζον Κασαβέτης, ο οποίος δέχτηκε να παίξει στην ταινία, μόνο και μόνο για να χρηματοδοτήσει τις δικές του, ανεξάρτητες παραγωγές. Πριν από τον Κασαβέτη, οι συντελεστές είχαν απευθυνθεί στον Ρόμπερτ Ρέντφορντ, αλλά η συμφωνία διακόπηκε μετά από νομικές περιπλοκές. Μία άλλη πιθανή επιλογή ήταν ο Τζακ Νίκολσον, αλλά τον απέρριψε ο Πολάνσκι γιατί, όπως είπε, το ταλέντο του ήταν εντυπωσιακό, αλλά η έκφρασή του παραήταν τρομαχτική. Ήθελε κάποιον πιο κοινότυπο.
Για τον ρόλο της Ρόζμαρι η αναζήτηση κράτησε περισσότερο. Αρχικά, ο Πολάνσκι ήθελε μία πιο γήινη παρουσία για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως η Τιούσντεϊ Γουελντ ή η σύζυγός του, Σάρον Τέιτ. Αναγκάστηκε όμως να βρει μία πιο διάσημη ηθοποιό για να τραβήξει τον κόσμο, επειδή το βιβλίο δεν είχε γίνει ακόμα πολύ γνωστό και δεν ήξερε αν η ταινία θα έκοβε εισιτήρια.
Η Μία Φάροου είχε γίνει διάσημη για τον ρόλο της στην τηλεοπτική σειρά Peyton Place και κυρίως, τον γάμο της με τον τραγουδιστή Φρανκ Σινάτρα. Βέβαια, ο τελευταίος δεν κύλησε πολύ ευχάριστα. Η Φάροου παρέλαβε τα χαρτιά του διαζυγίου, ενώ ήταν πάνω στο πλατό, έτοιμη για γύρισμα.

Η «ΕΥΘΡΑΥΣΤΗ» ΦΑΡΟΟΥ ΚΑΙ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ
Η ψυχολογία της Φάροου, πάντα εύθραυστη, επιβαρύνθηκε απ’ τα γυρίσματα. Σημείωνε σε έναν πίνακα πως της συμπεριφέρονταν οι συνεργάτες της. Αν κάποιος ήταν καλός μαζί της, κολλούσε ένα χρυσό αστέρι δίπλα στο όνομά του, ενώ αν κάποιος ήταν αγενής ή απότομος, έπαιρνε μια μαύρη τελεία.
Ο Πολάνσκι, ως απάντηση στο πίνακα της Φάροου, δημιούργησε έναν δικό του, στον οποίο βαθμολογούσε τη συμπεριφορά της ηθοποιού. Κάθε μέρα σημείωνε τι βαθμό πήρε στην προσοχή, στην ενέργεια, στη μνήμη, στην ακρίβεια, στην άρθρωση, στη συγκέντρωση, στον ρυθμό, στον επαγγελματισμό, στη φαντασία, στο συναίσθημα, στην κίνηση και στη χάρη. Συνεργάστηκαν με μεγάλη επιτυχία και η Φάροου του είχε τυφλή εμπιστοσύνη. Αν και χορτοφάγος, δέχτηκε να φάει ωμό κρέας για τις ανάγκες μιας σκηνής. Ρίσκαρε ακόμα και τη ζωή της, όταν ο Πολάνσκι της ζήτησε να περπατήσει ανάμεσα στα αυτοκίνητα σε έναν κεντρικό δρόμο της Νέας Υόρκης. Η σκηνή δεν υπήρχε στο σενάριο και ο δρόμος δεν είχε κλείσει για το γύρισμα. Η Φάροου θα έπρεπε να χωθεί μέσα στην κίνηση, με μεγάλη πιθανότητα να τη χτυπήσει κάποιο αυτοκίνητο. Ο Πολάνσκι την έπεισε, λέγοντάς της απλώς πως Κανείς δεν θα χτυπήσει μια έγκυο γυναίκα, αναφερόμενος στην ψεύτικη κοιλιά εγκυμοσύνης που φορούσε η Φάροου για την ταινία.

Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΗΣ ΡΟΖΜΑΡΙ
Μία ταινία που επεξεργαζόταν τον σατανισμό αναμφίβολα θα προκαλούσε σχόλια και θα γεννούσε φήμες. Έτσι ξεκίνησε και η «κατάρα του μωρού της Ρόζμαρι», που υποτίθεται ότι ακολουθούσε όλους όσους συμμετείχαν στην ταινία.
Ο παραγωγός Γουίλιαμ Καστλ νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο με σοβαρό πρόβλημα στα νεφρά και σύμφωνα με τα λεγόμενα των νοσοκόμων, κάποια στιγμή που παραληρούσε, φώναξε: Ρόζμαρι, για όνομα του Θεού, άσε κάτω το μαχαίρι. Όταν ξύπνησε, έμαθε ότι στο ίδιο νοσοκομείο βρισκόταν ο Πολωνός συνθέτης Κρίστοφ Κόμεντα, που συνέθεσε τη μουσική της ταινίας. Πέθανε σε ηλικία 39 ετών από θρόμβο στον εγκέφαλο, όπως και ο φίλος του ζευγαριού στην ταινία, ο Χατς, που προσπαθεί να τους αποτρέψει από το να αγοράσουν το διαμέρισμα.
Το πιο σημαντικό συμβάν που συνέβαλε στη διάδοση της κατάρας ήταν η δολοφονία της συζύγου του Ρόμαν Πολάνσκι. Η Σάρον Τέιτ ήταν 8,5 μηνών έγκυος όταν οι «ακόλουθοι» του Τσαρλς Μάνσον εισέβαλαν στο σπίτι και σκότωσαν την ίδια και τους φίλους της. Ο Πολάνσκι έλειπε στην Ευρώπη και γλίτωσε. Αν και ο Τσαρλς Μάνσον δεν είχε σχέση με σατανισμό, επειδή οι δράστες έγραψαν στην πόρτα τη λέξη «ΓΟΥΡΟΥΝΙ» με το αίμα της Τέιτ, τα media συνέδεσαν τη δολοφονία με σατανιστικές τελετές και το Μωρό της Ρόζμαρι, που υποτίθεται πως εξαγρίωσε τους σατανιστές. Βέβαια τίποτα από αυτά δεν ίσχυε. Ο Μάνσον είχε στείλει την ομάδα του στο συγκεκριμένο σπίτι, γιατί εκεί έμενε παλιά ο μουσικός παραγωγός Τέρι Μέλτσερ, που είχε απορρίψει τη μουσική του στο παρελθόν.
Μία τελευταία σύμπτωση όμως, επανέφερε την κατάρα στο προσκήνιο. Στις επιθέσεις που διοργάνωσε ο Μάνσον, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο της συζύγου του Ρόμαν Πολάνσκι, είχε δώσει το όνομα Helter Skelter, εμπνευσμένος από το τραγούδι των Beatles. Ο Τζον Λένον των Beatles δολοφονήθηκε στη Νέα Υόρκη, μπροστά στο κτίριο The Dakota, όπου είχαν γίνει τα γυρίσματα για το Μωρό της Ρόζμαρι.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου